
ABECADŁO Inteligencji Emocjonalnej

Chciałbyś być szczęśliwym nastolatkiem?
Bez kompleksów, bez zmartwień, bez męczących myśli? Chciałbyś mieć udane relacje z rówieśnikami? Być lubianym, akceptowanym, wesołym?

Chciałbyś być dobrym rodzicem?
Dać swojemu dziecku to, co najważniejsze? Chciałbyś wyposażyć swoje dziecko w narzędzia, które pomogą mu spełniać marzenia i budować szczęśliwe relacje?

Chciałbyś być nauczycielem, który jest autorytetem wśród uczniów?
Osobą, która wspiera rozwój, pomaga budować zdrowe postawy społeczne? Chciałbyś stać się kimś, kto ma pozytywny wpływ na swoich wychowanków?
Jeżeli tak, to ABECADŁO Inteligencji Emocjonalnej jest właśnie dla Ciebie!
„Abecadło Inteligencji Emocjonalnej” jest narzędziem wspierającym rozwój samoświadomości oraz inteligencji emocjonalnej.
Przeznaczenie narzędzia
Abecadło Inteligencji Emocjonalnej to kompleksowe narzędzie psychoedukacyjne przeznaczone do pracy z dziećmi, młodzieżą oraz osobami dorosłymi (w tym rodzicami i nauczycielami). Zostało stworzone jako wsparcie dla specjalistów – nauczycieli, pedagogów, psychologów, psychoterapeutów – a także dla samych rodziców, by pomagali młodym ludziom rozwijać inteligencję emocjonalną i budować wewnętrzne zasoby . Narzędzie to służy do kształtowania umiejętności emocjonalnych i społecznych na wielu płaszczyznach funkcjonowania człowieka. Jego głównym celem jest budowanie dobrostanu psychicznego oraz wspieranie jednostki w rozwijaniu samoświadomości i kompetencji niezbędnych do zdrowego, satysfakcjonującego życia. Abecadło pomaga między innymi w lepszym rozumieniu siebie i swoich potrzeb, budowaniu pozytywnej tożsamości i samooceny, wzmacnianiu odporności na stres oraz w nawiązywaniu zdrowych relacji z innymi. Stanowi doskonałe narzędzie do działań z zakresu profilaktyki zdrowia psychicznego – wspiera realizację programów wychowawczych w szkołach, pomaga zapobiegać problemom emocjonalnym i behawioralnym młodzieży oraz wspomaga procesy terapeutyczne i rozwojowe.
Holistyczne podejście Abecadła
Abecadło wyróżnia się holistycznym podejściem – oddziałuje na wszystkie kluczowe sfery funkcjonowania człowieka, istotne dla jego prawidłowego rozwoju i równowagi wewnętrznej. W pracy z tym narzędziem uwzględniane są następujące obszary:
- Myśli i przekonania – kształtowanie zdrowych konstruktów myślowych oraz umiejętność rozpoznawania i modyfikowania negatywnych przekonań.
- Emocje i uczucia – rozwijanie świadomości własnych stanów emocjonalnych, nazywanie emocji i zrozumienie ich roli.
- Ciało i sygnały z ciała – zauważanie reakcji płynących z organizmu (np. napięcia mięśni, objawy somatyczne) oraz rola postawy ciała i mimiki w powstawaniu emocji.
- Środowisko zewnętrzne i relacje – analiza sytuacji życiowych, wpływu otoczenia społecznego oraz doskonalenie umiejętności komunikacyjnych i relacyjnych.
- Wartości i potrzeby – identyfikowanie własnych wartości życiowych, potrzeb oraz kierowanie się nimi przy podejmowaniu decyzji.
Tak szerokie ujęcie tematu sprawia, że Abecadło działa wszechstronnie – obejmuje sferę psychiczną, fizyczną i społeczną rozwoju jednostki. Holistyczne podejście oznacza, że pracując z Abecadłem rozwijamy jednocześnie umysł, emocje i ciało, a także kształtujemy postawy i wartości. Narzędzie integruje różne perspektywy, dzięki czemu pomaga osiągnąć wewnętrzną równowagę (homeostazę) i samoświadomość na wielu poziomach.
Podstawy teoretyczne
Abecadło Inteligencji Emocjonalnej zostało oparte na solidnych podstawach teoretycznych z zakresu psychologii i nauk pokrewnych. Fundamentem jest koncepcja inteligencji emocjonalnej, według której zdolność rozpoznawania, rozumienia i regulowania własnych emocji ma kluczowe znaczenie dla funkcjonowania człowieka. Narzędzie czerpie z dorobku wielu dziedzin nauki: psychologii rozwojowej i wychowawczej (rozumienie etapów dojrzewania emocjonalnego), psychologii poznawczej i neuropsychologii (mechanizmy myślenia oraz neurobiologiczne podstawy emocji), a także z terapii poznawczo-behawioralnej (praca z myślami i przekonaniami), teorii przywiązania, coachingu i uważności (mindfulness).
W warstwie naukowej Abecadło uwzględnia, jak emocje funkcjonują na różnych poziomach naszego organizmu i psyche. Odwołuje się do wiedzy o procesach neurobiologicznych (rola układu nerwowego, hormonów i neuroprzekaźników w odczuwaniu emocji), mechanizmach sensoryczno-motorycznych (np. wpływ postawy ciała, mimiki i bodźców zmysłowych na powstawanie stanów emocjonalnych, tzw. sprzężenie zwrotne ciała), oraz procesach poznawczych (oceny sytuacji, myśli automatyczne, schematy poznawcze kształtujące nasze reakcje emocjonalne). Ważnym założeniem teoretycznym jest również to, że samoświadomość własnych stanów wewnętrznych jest niezbędna do prawidłowej samoregulacji – w obecnych czasach nadmiaru bodźców i informacji wielu ludzi traci kontakt ze swoimi emocjami, popadając w częściową aleksytymię (trudność w rozpoznawaniu i nazywaniu uczuć). Abecadło zostało zaprojektowane, by przeciwdziałać temu zjawisku – poprzez trening uważności i refleksji nad sobą pomaga odzyskać wgląd we własne przeżycia i potrzeby.
Interdyscyplinarna podbudowa teoretyczna gwarantuje, że treści przekazywane w Abecadle są zgodne z aktualną wiedzą naukową. Łącząc elementy psychologii, biologii, neurochemii, pedagogiki i socjologii, narzędzie to oferuje spójny program rozwoju inteligencji emocjonalnej, oparty na sprawdzonych teoriach i badaniach. Wszystko to służy jednemu celowi: podniesieniu poziomu świadomości uczestników i wyposażeniu ich w wiedzę oraz umiejętności potrzebne do lepszego radzenia sobie w życiu.
Powstanie narzędzia
Dlaczego powstało Abecadło Inteligencji Emocjonalnej? Narzędzie to zostało opracowane w odpowiedzi na rosnące zapotrzebowanie na skuteczne metody wspierania zdrowia psychicznego młodych ludzi. Mimo iż istnieje wiele programów i materiałów do edukacji emocjonalnej, brakowało takiego, który integrowałby wszystkie kluczowe aspekty rozwoju psychicznego i społecznego w jednym spójnym podejściu. Zespół specjalistów z Polskiego Instytutu Emocji (działającego przy Polskiej Fundacji Przeciwdziałania Uzależnieniom) stworzył Abecadło jako unikalne narzędzie, które wypełnia tę lukę.
Bazą do stworzenia programu były wieloletnie doświadczenia w pracy z dziećmi i młodzieżą oraz obserwacja wyzwań, jakie niesie współczesna rzeczywistość. Dynamiczny rozwój technologii, kultury masowej i ciągły napływ informacji sprawiają, że młodzi ludzie są narażeni na przebodźcowanie i stres, a ich uwaga coraz częściej kierowana jest na zewnątrz (smartfony, media, internet) kosztem refleksji nad sobą. W efekcie często obserwuje się problemy z koncentracją, narastające trudności emocjonalne i zaburzenia zachowania. Autorzy Abecadła dostrzegli, że brak umiejętności radzenia sobie z emocjami i brak samoświadomości może prowadzić do poważnych konsekwencji: obniżenia nastroju, zaburzeń lękowych, depresji, uzależnień czy przemocy.
Abecadło Inteligencji Emocjonalnej powstało więc jako odpowiedź na te wyzwania cywilizacyjne. Jego twórcy postawili sobie za cel dostarczenie narzędzia, które pomoże młodym ludziom odnaleźć równowagę w zmieniającym się świecie. Program został zbudowany tak, by angażować uczestników na wielu poziomach (intelekt, emocje, ciało) i w atrakcyjnej formie uczyć ich umiejętności niezbędnych do zdrowego funkcjonowania. Można śmiało powiedzieć, że Abecadło jest pierwszym tak wszechstronnym narzędziem na rynku – unikatowym w skali kraju ze względu na swoją holistyczną formułę. Jego ciągły rozwój i doskonalenie opiera się na informacjach zwrotnych od praktyków i wynikach najnowszych badań, dzięki czemu pozostaje ono skuteczne i aktualne.
Funkcje edukacyjne
Abecadło pełni szereg istotnych funkcji edukacyjnych, wspierając rozwój kompetencji emocjonalnych i społecznych u dzieci, młodzieży i dorosłych. Program ten nie tylko przekazuje wiedzę teoretyczną, ale przede wszystkim kształtuje praktyczne umiejętności poprzez doświadczenie i ćwiczenia. Najważniejsze funkcje edukacyjne Abecadła to:
- Rozwijanie świadomości emocjonalnej: Uczestnicy uczą się rozpoznawać własne emocje, nazywać je i rozumieć, skąd się biorą. Dzięki temu zdobywają emocjonalny alfabet – podstawy do dalszej pracy nad sobą.
- Nauka samoregulacji i radzenia sobie ze stresem: Poprzez trening technik relaksacyjnych, oddechowych i uważności Abecadło uczy, jak skutecznie uspokajać się w trudnych momentach, jak odsunąć się od natłoku myśli i bodźców. Uczestnicy poznają sposoby zatrzymania się i „złapania dystansu” (przyjęcia roli obserwatora własnych przeżyć), co pomaga im odzyskać spokój i równowagę.
- Kształtowanie postaw i wartości: Program pomaga młodym ludziom w budowaniu pozytywnej samooceny, zdrowej tożsamości oraz hierarchii wartości. Uczy, jak podejmować decyzje w oparciu o własne wartości i jak być odpowiedzialnym za swoje wybory.
- Doskonalenie umiejętności społecznych: Abecadło ma komponenty edukacyjne poświęcone komunikacji i relacjom. Uczestnicy dowiadują się, jak wyrażać swoje potrzeby i uczucia w sposób asertywny, jak aktywnie słuchać innych, okazywać empatię oraz konstruktywnie rozwiązywać konflikty.
- Edukacja prozdrowotna: Istotnym elementem narzędzia jest promowanie zdrowego stylu życia. Uczestnicy uświadamiają sobie znaczenie równowagi pomiędzy aktywnością a odpoczynkiem, roli snu, właściwego odżywiania i ruchu fizycznego dla zdrowia psychicznego. Abecadło zachęca do wypracowania zdrowych nawyków dnia codziennego, które wzmacniają odporność psychiczną.
Poprzez te funkcje edukacyjne Abecadło Inteligencji Emocjonalnej wspiera szkoły, rodziny i inne środowiska wychowawcze w kształtowaniu dojrzałych emocjonalnie, świadomych siebie młodych ludzi. Program może być wykorzystywany zarówno w profilaktyce (zapobieganiu problemom), jak i interwencji (jako element wspomagający proces terapeutyczny czy wychowawczy), dostarczając cennej wiedzy oraz narzędzi do praktycznego zastosowania na co dzień.
Zastosowanie praktyczne
Jedną z największych zalet Abecadła jest jego uniwersalność – narzędzie to znajduje praktyczne zastosowanie w wielu obszarach życia i może być wdrażane przez różne grupy zawodowe. Oto główne konteksty, w których Abecadło Inteligencji Emocjonalnej sprawdza się szczególnie dobrze:
W szkole: Nauczyciele i pedagodzy mogą wykorzystywać Abecadło podczas lekcji wychowawczych, godzin z wychowawcą czy warsztatów profilaktycznych. Program dostarcza materiałów i ćwiczeń, które można łatwo zaadaptować do pracy z klasą na różnych etapach edukacyjnych (od klas wczesnoszkolnych po szkoły ponadpodstawowe). Dzięki Abecadłu szkoła realizuje cele wychowawcze i profilaktyczne – poprawia klimat emocjonalny w klasie, uczy dzieci radzenia sobie z emocjami, empatii oraz buduje ich umiejętności społeczne. Może być także wsparciem dla szkolnych specjalistów (psychologów, pedagogów) przy prowadzeniu zajęć terapeutycznych lub interwencyjnych z uczniami przeżywającymi trudności.
W rodzinie: Rodzice mogą korzystać z Abecadła, aby lepiej rozumieć emocjonalny świat swojego dziecka i wspierać jego rozwój. Proste ćwiczenia i zadania proponowane przez program mogą być wykonywane wspólnie w domu – sprzyja to zacieśnianiu więzi i otwartej komunikacji w rodzinie. Abecadło uczy rodziców, jak reagować na emocje dzieci w sposób wspierający (np. poprzez nazywanie uczuć, akceptację i wyznaczanie granic z szacunkiem). W efekcie poprawia się jakość relacji rodzic-dziecko, a dom staje się bezpieczną przestrzenią do wyrażania emocji. Program może być również wykorzystywany podczas warsztatów i szkoleń dla rodziców, ułatwiając im nabycie kompetencji wychowawczych opartych na inteligencji emocjonalnej.
W terapii i pomocy psychologicznej: Psycholodzy i psychoterapeuci pracujący z dziećmi, młodzieżą i osobami dorosłymi mogą sięgać po moduły Abecadła, jako uzupełnienie swoich oddziaływań. Struktura programu (poruszanie tematów emocji, myśli, ciała, relacji itd.) doskonale wpisuje się w cele terapeutyczne, takie jak rozwijanie introspekcji, nauka regulacji emocji czy praca nad schematami myślenia. Ćwiczenia z Abecadła mogą być wykorzystywane na sesjach terapeutycznych indywidualnych i grupowych – pomagają przełamać lody, otworzyć dyskusję o trudnościach, a także wyposażyć młodą osobę w konkretne narzędzia do radzenia sobie poza gabinetem. Ponadto, Abecadło sprawdza się w pracy profilaktycznej psychologów (np. podczas zajęć warsztatowych w szkołach, grup wsparcia, terapii zajęciowej), oferując gotowe scenariusze zajęć o tematyce emocjonalnej.
W profilaktyce uzależnień i zachowań ryzykownych: Polski Instytut Emocji stworzył Abecadło także z myślą o przeciwdziałaniu negatywnym zjawiskom, takim jak uzależnienia substancjalne i behawioralne, przemoc czy wykluczenie społeczne. Program, poprzez wzmacnianie zdrowych mechanizmów radzenia sobie i budowanie poczucia własnej wartości, zmniejsza podatność młodzieży na sięganie po destrukcyjne formy rozładowania emocji. Specjaliści ds. profilaktyki mogą implementować Abecadło w programach przeciwuzależnieniowych – jako cykl warsztatów uczących młodych ludzi konstruktywnych sposobów radzenia sobie ze stresem, presją rówieśniczą czy emocjami takimi jak złość i smutek. Praktyczne zastosowanie znajdują tu ćwiczenia z zakresu asertywności, rozwiązywania problemów oraz planowania alternatywnych aktywności, które wspólnie przyczyniają się do zmniejszenia ryzyka wystąpienia zachowań problemowych.
W miejscu pracy (dla dorosłych): w środowisku zawodowym. Pracodawcy i trenerzy biznesowi mogą wykorzystać elementy programu do szkoleń z kompetencji miękkich – takich jak inteligencja emocjonalna, radzenie sobie ze stresem, komunikacja w zespole czy rozwiązywanie konfliktów. Warsztaty oparte na Abecadle w miejscu pracy pomagają budować kulturę zrozumienia i współpracy, poprawiają dobrostan psychiczny pracowników oraz uczą technik samoregulacji, co przekłada się na większą efektywność i lepszą atmosferę w zespołach. Dla dorosłych, podobnie jak dla młodzieży, ćwiczenie uważności i zwiększanie samoświadomości okazuje się niezwykle cenne – dlatego coraz więcej organizacji sięga po rozwiązania inspirowane Abecadłem w ramach programów well-beingowych.
Zakres korzyści
Regularna praca z Abecadłem Inteligencji Emocjonalnej przynosi szeroki wachlarz korzyści dla uczestników – zarówno w sferze psychicznej, jak i społecznej. Do najważniejszych efektów działania programu należą:
Dobrostan psychiczny: Uczestnicy odczuwają poprawę nastroju i ogólnego samopoczucia. Lepsze zrozumienie swoich emocji i potrzeb przekłada się na obniżenie poziomu przewlekłego stresu, lęku czy frustracji. Dzięki Abecadłu ludzie uczą się konstruktywnie rozładowywać napięcie i radzić sobie z trudnymi uczuciami, co sprzyja zapobieganiu poważniejszym problemom psychicznym (depresji, zaburzeniom lękowym itp.). W efekcie rośnie ich poczucie szczęścia, bezpieczeństwa emocjonalnego i samoakceptacji.
Rozwój zasobów i umiejętności: Program znacząco poszerza zasoby osobiste uczestników – zarówno wewnętrzne, jak i zewnętrzne. Wewnętrzne zasoby to np. wzrost empatii, lepsze umiejętności komunikacyjne, umiejętność rozwiązywania problemów i konfliktów, zdolność do wyznaczania celów i wytrwałego dążenia do nich. Zasoby zewnętrzne, to poprawa jakości relacji z innymi ludźmi, zdobycie wsparcia społecznego, umiejętność pracy w zespole. Abecadło kształtuje postawę proaktywną – uczestnicy odkrywają swoje mocne strony i talenty, uczą się je rozwijać i wykorzystywać. Dzięki temu wzrasta ich kompetencja życiowa i gotowość do stawiania czoła wyzwaniom.
Samoregulacja: Jednym z kluczowych rezultatów programu jest wyraźna poprawa zdolności samoregulacji emocjonalnej. Dzieci, młodzież i dorośli stopniowo opanowują sztukę kontrolowania swoich impulsów oraz świadomego reagowania zamiast ulegania emocjom. Uczestnicy potrafią szybciej zauważyć, że np. narasta w nich złość czy lęk, i zastosować poznane techniki (oddechowe, relaksacyjne, poznawcze), by nie dopuścić do eskalacji tych emocji. Rozwija się uważność na własne stany – młoda osoba uczy się zatrzymywać w chwili obecnej, obserwować siebie i wybierać najlepszy sposób działania. Taka umiejętność samokontroli i redukcji napięcia owocuje większą odpornością psychiczną, lepszym radzeniem sobie ze stresem (np. egzaminacyjnym) oraz bardziej dojrzałymi decyzjami na co dzień.
Zrozumienie siebie: Abecadło jest w istocie podróżą w głąb siebie – zwiększa poziom samoświadomości uczestników. Młody człowiek poznaje lepiej swoje emocje, myśli, wartości i potrzeby. Uczy się, co go motywuje, czego pragnie, a czego się obawia. Ten pogłębiony wgląd we własne wnętrze pozwala mu dokonywać wyborów życiowych bardziej zgodnych z jego autentycznym ja. Ponadto, zrozumienie siebie jest podstawą do zrozumienia innych – uczestnicy, którzy nauczyli się empatii wobec własnych przeżyć, łatwiej akceptują i rozumieją emocje rówieśników. W dłuższej perspektywie, taka samoświadomość sprzyja budowaniu stabilnej, zdrowej osobowości, odpornej na negatywne wpływy zewnętrzne. Osoby, które przeszły przez program, często podkreślają, że czują się bardziej pewne siebie, świadome swoich celów i lepiej przygotowane na przyszłość.
Podsumowując, korzyści płynące z uczestnictwa w Abecadle Inteligencji Emocjonalnej dotyczą zarówno sfery intrapersonalnej (to, co dzieje się wewnątrz nas: emocje, myśli, poczucie wartości), jak i interpersonalnej (relacje, komunikacja, funkcjonowanie w społeczeństwie). Program przyczynia się do wszechstronnego rozwoju młodego człowieka, co w konsekwencji przekłada się na jego sukcesy edukacyjne, lepsze relacje z otoczeniem oraz ogólny wzrost jakości życia psychicznego.



Przykładowe moduły i ćwiczenia
Abecadło Inteligencji Emocjonalnej składa się z wielu modułów tematycznych zawierających różnorodne ćwiczenia praktyczne. Poniżej przedstawiono kilka przykładowych modułów wraz z charakterystycznymi dla nich aktywnościami:
- Moduł 1: Rozpoznawanie i nazywanie emocji
Uczestnicy uczą się identyfikować podstawowe emocje oraz bogatszą paletę uczuć. - Moduł 2: Praca z myślami i przekonaniami
Ten moduł koncentruje się na uświadamianiu uczestnikom, jak ich myśli wpływają na emocje i zachowania. - Moduł 3: Świadomość ciała i radzenie sobie ze stresem
Celem tego modułu jest zwiększenie świadomości sygnałów płynących z ciała oraz nauka technik redukcji napięcia. Uczestnicy poznają też związek między postawą ciała a samopoczuciem (np. eksperymentują, jak pozycja wyprostowana z otwartą klatką piersiową wpływa na poczucie pewności siebie). - Moduł 4: Komunikacja i relacje
Ten moduł skupia się na rozwijaniu kompetencji społecznych. Umiejętności komunikacji z użyciem emocji i zrozumienia, czyli empatycznego spojrzenia na rozmówce. - Moduł 5: Wartości, cele i motywacja potrzeby w procesie samorealizacji
Ostatnim przykładem modułu, jest ten poświęcony introspekcji nad tym, co dla uczestników w życiu jest ważne oraz jak przekuć, to na konkretne działania. Pomaga definiować własne wartości i cele, odkrywać jakie mają dla nich znaczenie i jak kierować się nimi na co dzień.
Powyższe moduły i ćwiczenia, to tylko wycinek bogatego programu Abecadła Inteligencji Emocjonalnej. Każdy moduł zawiera zestaw zadań dostosowanych do wieku uczestników (inne formy aktywności proponuje się dzieciom w młodszym wieku szkolnym, a inne nastolatkom czy dorosłym), co czyni program elastycznym i skutecznym niezależnie od grupy odbiorców. Abecadło łączy angażujące formy pracy z merytorycznym przekazem, dzięki czemu uczestnicy nie tylko świetnie się bawią podczas zajęć, ale przede wszystkim wynoszą z nich cenne lekcje na całe życie. Program ten w przystępny sposób pokazuje, jak pracować nad sobą i dbać o swoje zdrowie psychiczne – stając się prawdziwym przewodnikiem po świecie emocji dla każdego, kto z niego skorzysta.
Kilka słów o twórcach narzędzia

Agnieszka Zalewska
terapeuta uzależnień
Pomysłodawca i główny twórca narzędzia Abecadło Inteligencji Emocjonalnej. Prezes Polskiej Fundacji Przeciwdziałania Uzależnieniom, terapeuta uzależnień.
Absolwentka Wyższej Szkoły Humanistycznej na Wydziale Resocjalizacja i Socjoterapia, absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego wydziału IKF trener pływania, technik farmacji. Posiadaczka wielu kursów i certyfikatów, między innymi z treningu regulacji emocji czy technik mindfulness. Aktualnie będąca w trakcie studiów psychologicznych. Aktywnie prowadząca zajęcia i projekty na Uniwersytecie Szczecińskim. Współpracująca z Młodzieżowymi Ośrodkami Wychowawczymi w zakresie pracy z młodzieżą przy użyciu autorskiego narzędzia Abecadła Inteligencji Emocjonalnej.
Aktywna działaczka społeczna na rzecz dzieci i młodzieży – prowadząca liczne projekty z tego zakresu, we współpracy z wieloma Szkołami i Ośrodkami Wychowawczymi. Pomysłodawczyni i organizatorka wielu wydarzeń i projektów w Szczecinie, między innymi – Bulwary: Przejdź na Jasną Stronę Mocy. Członkini Rady Kobiet przy Prezydencie Miasta Szczecin.

Małgorzata Gola-Chmielewska
psycholog i psychoterapeuta
Współtwórczyni narzędzia od jego podstaw. Psycholożka, psychoterapeutka, optymistka, wielbicielka życia. Wierzy, że uśmiechem można zmienić świat. Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku psychologia. Psychoterapeutka w trakcie szkolenia w Towarzystwie Psychologii Procesu, ponadto uczestniczka akredytowanej przez CMKP specjalizacji z psychoterapii dzieci i młodzieży w Centrum CBT EDU. W 2023 roku ukończyła szklenie podyplomowe z psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży.
Od 2014 roku pracuje z osobami dorosłymi z zaburzeniami psychicznymi, od kilku lat związana z PFPU. Od 2019 roku pracuje w roli pedagoga rodzinnego, socjoterapeuty, psychologa i psychoterapeuty w Towarzystwie Przyjaciół Dzieci. Od wielu lat związana z Fundacją „Dr Clown” gdzie realizuje program terapii śmiechem i zabawą na oddziałach szczecińskich szpitali dziecięcych, instruktorka jogi śmiechu. Wciąż poszerza swoją wiedzę i umiejętności biorąc udział w licznych szkoleniach i konferencjach. Prywatnie kochająca książki, naturę i taniec. Zafascynowana mitologią słowiańską, wciąż uwielbia bajki Disneya.
Współtwórcy narzędzia

Katarzyna Orzechowska
psycholog
Psycholożka pracująca z dziećmi i młodzieżą. Absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego na kierunku psychologia oraz Wyższej Szkoły Humanistycznej na kierunku przygotowanie pedagogiczne. Stale poszerza swoją wiedzę poprzez udział w szkoleniach doskonalących pracę z dziećmi i młodzieżą, m.in.: roczna szkoła psychoterapii poznawczo-behawioralnej dzieci i młodzieży, trening umiejętności społecznych, racjonalna terapia zachowania, kreatywne interwencje poznawczo behawioralne w terapii zaburzeń lękowych u dzieci, dziecko/nastolatek w spektrum autyzmu w gabinecie terapeuty.
Obecnie uczy się w czteroletniej szkole psychoterapii poznawczo-behawioralnej. Prywatnie mama dwóch dziewczynek i miłośniczka scrapbookingu oraz pieczenia tortów.

Olga Orłowska
psycholog i socjolog
Magister psychologii, absolwentka Uniwersytetu Szczecińskiego, gdzie ukończyła również licencjat z socjologii. Obecnie kontynuuje naukę w Szkole Psychoterapii w nurcie poznawczo-behawioralnym. Realizuje się w pracy z osobami uzależnionymi od substancji psychoaktywnych, posiadając w tym zakresie doświadczenie. Łączy wiedzę z zakresu psychologii i socjologii, aby w pełni zrozumieć i wspierać swoich pacjentów w procesie zmiany. Jej praca opiera się na indywidualnym podejściu i dążeniu do poprawy jakości życia osób, z którymi współpracuje.
Prywatnie szczęśliwa mama dwóch chłopców i żona. Pasjonuje się joggingiem, który pozwala jej zachować równowagę między życiem zawodowym i prywatnym, a wolne chwile poświęca na czytanie książek, rozwijając swoje zainteresowania i poszerzając horyzonty. Lubi jogę i dobrą kuchnię.